Wyobraź sobie sytuację, gdy dysponujesz tabelą z danymi dotyczącymi sprzedaży osiągniętej w pierwszym półroczu danego roku w podziale na poszczególne miesiące. Analiza wyników za pomocą tabeli jest zadaniem nieczytelnym. Dużo praktyczniejszą formą prezentacji wyników jest stworzenie odpowiedniego wykresu. Excel oferuje dużo typów wykresów, które możesz wykorzystać. Więcej na temat rodzajów wykresów znajdziesz tutaj.
Jak stworzyć wykres we Excelu?
- Zaznacz dane, z których Excel ma przygotować wykres. Możesz zaznaczyć zarówno całą tabelę, jak również pojedynczą komórkę. Jeżeli jednak zaznaczona pozostanie komórka znajdują się poza tabelą, Excel wstawi pusty wykres i co za tym idzie, konieczne będzie ręczne wstawianie serii do wykresu. W sytuacji gdy dane, z których ma zostać przygotowany wykres nie znajdują się obok siebie pozaznaczaj je lewym przyciskiem myszy z przytrzymanym klawiszem CTRL.
- Przejdź do zakładki Wstawianie i wybierz z obszaru Wykresy interesujący Cię wykres.
- Wstawiony wykres pojawi się w arkuszu, w którym znajdują się dane. Informacje na temat przeniesienia wykresu do innego arkusza znajdziesz tutaj.